FANDOM

Sakata Gintoki
Japonca İsim: 坂田 銀時
(Sakata Gintoki)
Doğum günü: 10 Ekim/Terazi
Yaş: 24+
Ünvan: Shiroyasha
Lakaplar: Gin-san
Gin-chan
Kintoki
Paako
Gin
Ginnoji
Ginko
Tür: İnsan
Cinsiyet: Erkek
Boy: 177 cm (5' 9½")
Ağırlık: 65 kg (143 lb)
Göz Rengi Koyu Kırmızı/Gri (manga)
Kestane/Kahverengi (anime)
Saç Rengi: Gümüş
Durum: Hayatta
Üyelikler: Eski Yorozuya
Eski Joushishi
Kabuki Bölgesi'nin 4 Divası
Meslekler: Yorozuya'nın Kurucusu ve Başkanı
Sayı: 1
Cilt: 1
Bölüm (anime): 1. Bölüm (özel)
2. Bölüm (resmi)
Japonca Seslendirme: Sugita Tomokazu
Yaguchi Asami (çocukluk)
Haruka Tomatsu (Ruh Değişim Arcı)
İngilizce Seslendirme: Chris Patton (film)
Sakata Gintoki (坂田 銀時, Sakata Gintoki) Gintama serisinin ana kahramanıdır. Yorozuya'nın (tam adıyla Yorozuya Gin-Chan) kurucusu ve patronu, aynı zamanda geçmişte Joui Savaşı'nda yer almış son derece yetenekli bir samuraydır. Bu savaştaki etkili kılıç kullanımı ve şeytani beyaz görünümü nedeniyle Shiroyasha (Beyaz Şeytan) ünvanını alır.

Geçmiş Edit

Gintoki'nin biyolojik ebeveynleri hakkında hiçbir şey bilinmiyor. Çocukken, savaş alanındaki cesetlerden yiyecek çalarak hayatta kalması, çevredekiler tarafından "ceset yiyen şeytan" olarak anılmasına sebep olur. Terkedilmiş savaş alanında yine bir cesetten aldığı pirinç topunu yerken, bir araştırması sırasında olan Shouyou tarafından bulunur ve Gintoki'nin daha çok "sevimli şeytan"a benzediğini söyler. Afallayan Gintoki, kendini korumak için bir diğer ölü bedenden almış olduğu kılıcı çeker. Ancak Shouyou, başkalarından korkarak kendini korumak için kullanılan kılıcın atılması gerektiğini söyleyerek Gintoki'ye kendi kılıcını emanet eder ve eğer kılıç kullanmayı öğrenmek istiyorsa onu takip edebileceğini söyler. Gintoki kabul eder ve sonrasında onun öğrencisi olur. Katsura Kotarou ve Takasugi Shinsuke ile birlikte Shouyou'nun öğretileri altında kılıç eğitimi alırlar.

Birkaç yıl sonra Kansei Temizliği sırasında, Shouyou (ve diğerleri) daha sonra muhalifler meydana getirebilecek topluluklar oluşturduğu iddiasıyla tutuklanır ve okulu yakılıp kül edilir. Gintoki zaptedilmiş şekilde çaresizce Shouyounun götürülüşünü izler. Shouyou gitmeden önce Gintoki'ye endişelenmemesini söyler, arkadaşlarına göz kulak olmasını ve herkesi korumasını ister. Gintoki'ye serçe parmağını söz minvalinde gösterir, Gintoki'nin elleri arkasında bağlı olsa bile o da serçe parmağıyla karşılık verir.

Hocalarını kurtarmak amacıyla Gintoki, Katsura ve Takasugi Joui Savaşının son yılında savaşa katılırlar. Savaş sırasında Gintoki, Sakamoto Tatsuma'yla arkadaş olur; olağanüstü kılıç kullanımı, şeytani beyaz görünümü ve aynı zamanda Amantolar tarafından korkulan biri olmasından dolayı Shiroyasha ünvanını alır. Savaşın kaybedilmesinden itibaren Gintoki bir süre boyunca bir şekilde ortadan kaybolur. Belirtilmelidir ki şimdiki zamanda çok az kişi Gintoki'nin Shiroyasha olduğunu bilir. (246. bölümde kendisini açığa vurmadan Shinsengumi bile keşfetmemişti.)

Gintama 281

Kaybolduktan bir süre sonra Gintoki, ölümle işaretlenmiş bir asinin, küçük kızı Ikeda Asaemon'u takas etmeye çalıştığını görür. Bunun üzerine Gintoki kız yerine kendi kafasını takas eder.

Hapiste, Gintoki Asaemon'a ileride kendi ölümünün onun tarafından olacağına dair söz verir. Daha sonra, celladı olması gereken 16. Ikeda Yaemon, Gintoki'nin iyi biri olacağına inanarak onu serbest bırakır.

Bir süre sonra, aç bir şekilde mezarlıkta bir mezarın arkasında otururken, o mezarın kocasına ait olduğunu öğrendiği Otose ile tanışır ve ona mezarlığa sunduğu manjuuları alıp alamayacağını sorar. Otose onların kocasına ait olduğunu ve kendisi yerine ona sormasını söyler. Gintoki manjuuları ölü insanlar konuşamazlar diyerek sormadan yer. Karşılığında, rahmetli kocasına geri kalan yaşamında Otose'yi koruyacağına dair söz verir. O karşılaşmadan sıoonra Otose'nin barının ikinci katının kiracısı olur ve Kanemaru, Ikesawa ve Furuhashi ile Eski Yorozuya'yı kurar. Birlikte işleri geliştirir ve ünlenirler. Buna rağmen birtakım olaylar sebebiyle Gintoki partnerlerini nehre atar ve sonra Yorozuya'da tek başına çalışmaya devam eder. Daha sonra Shimura Shinpachi, Kagura, Sadaharu ve kendisinden oluşan şimdiki Yorozuya'yı kurar.

Görünüş Edit

Gintoki'nin kendisinde bitmek bilmeyen bir sıkıntıya sebep olan doğal permalı saçları vardır. Daima dağınık halde bulunan gümüşi-mavi saçları, zarar gördüğü zaman abartılı şekilde kıvırcık bir afroya dönüşür. Gri/yeşil/mavi (mangada) ya da bordo(animede), rengi tam belirli olmayan ve göz kapakları neredeyse sürekli yarı açık duruma olduğu için "ölü balık gözleri"ne benzetilen gözlere sahiptir.

Standart kıyafeti, kenarları mavi dalgalı desenli beyaz bir yukatadır. Yukatanın yalnız sol kolunu giyer, diğer yarısı kuşağının üzerinden sarkar (baskın olan sağ kolunu daha rahat kullanabilmesi için). Kuşağının üzerine siyah kemer takar ve kemerin tokadan itibaren bir kısmı sarkar. Bokutosu (tahta kılıç) Toya Gölü'nü bu kemere asar. Yukatanın altına yakası kalkık, kenarı kırmızı çizgili siyah bir bluz ve siyah pantolon ile boyuna yaklaşık yarım inç ekliyor gibi görünen, dize kadar uzanan, ayak kısmının yanına ve üst kısmına toka iliştirilmiş siyah bir bot giyer. Öyle gösteriliyor ki kıyafetlerinin aynı çiftlerinden bir dolap dolusu vardır böylece tahrip olsalar bile sonraki bölümde tekrar yeni bir tanesiyle görünebilir.

Neticede aslında Zunboransların okul kıyafeti olduğu açıklanmış olsa da (bölüm 292), kıyafetleri bir tembellik havası uyandırır ve Gintoki'nin kişisel stil anlayışının yansıması olabilir.

Kış mevsimi sırasında bazen atkıyla beraber çeşitli renklerde birkaç kat kıyafet, kalın kimono ve haori de giyer.

Gintama karakterlerinin çoğunda olduğu gibi Gintoki'nin de kıyafetleri ve dış görünüşü yapılan şakalara göre sıklıkla değişir.

Kişilik Edit

Gintoki aşırı derecede tembeldir ve oldukça sarkastik olabilir. Yüzüne sıkça "son derece ahmakça" bir tavır takındığı görülür ve çoğu zaman ne hakkında konuştuğunu aslında kendisi de bilmiyor olsa da, günlerini küçük çalışanlarına akıllıca ve bilgece tavsiyeler verirken uzanıp Jump okuyarak harcar. Herhangi bir şey yapmak için olan isteksizliği (genel olarak) ve fakirliğinden dolayı her zaman kirayı geciktirir, kiracısı Otose para almaya geldiğinde ise sıklıkla kaçar. Çoğu zaman tüm birikimlerini Pachinko ve diğer kumar oyunlarında kaybeder, bu yüzden Shinpachi ve Kagura tarafından sürekli azarlanır. Ancak zamanın büyük çoğunluğunda tembel olmasına karşın Gintoki kendini işine oldukça adamıştır ve insanlara elinden gelen en iyi şekilde yardım etmeye çalışır (her ne kadar garip ve dolambaçlı yoldan olsa da). Ayrıca oldukça fesat düşüncelere sahiptir. Courtesan of a Nation Arc'ta; Tsukuyo, Hinowa ve Suzuran'la dörtlü yapabileceklerini söyleyerek Hinowa'nın durumunu güya 'yanlışlıkla' ima eder.

Gintoki'nin geçmişi, kim olduğunu ve nasıl davrandığını etkilemeye devam eder. Bölüm 42'de Umibozu'ya, Gintoki'nin çocukken ailesinin olmamasından, seven bir aileye sahip olmanın birinin hayatında ihtiyacı olan tek şey olduğunu düşündüğünü açıkça itiraf etmiştir. Kibar davranışlarından dolayı, hocası Yoshida Shouyou'nun anılarına büyük saygı duyar (hocasının turuklanması, Gintoki'nin Joui Savaşı'na katılmış olmasının ana sebeplerindendir). Jiraiya'nın Tsukuyo'ya fiziksel ve duygusal olarak zarar vermesinden sonra bile hala kendisini onun hocası olarak çağırması, bir hocanın nasıl olması gerektiği idealine ters olduğundan dolayı Gintoki'nin tepesini attırmış ve bütün sinirini Jiraiya'dan çıkarmasıyla sonuçlanmıştır.

Edit: Batuhan Yılmaz...